یک میلیون تومان متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود، اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی، نه (یکم مرداد ۱۴۰۳) چند راهکار مناسب برای تحمل راحت گرمای شدید این روز‌ها تصادف دو خودرو سنگین در بزرگراه مشهد _ باغچه یک کشته برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) تب، سردرد و بدن درد مهمترین علائم بیماری تب دنگی است چه عواملی زمینه ساز انسداد سینوس‌ها و ایجاد بیماری سینوزیت می‌شوند؟ فعالیت ۹۵ خانه نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست در خراسان رضوی افزایش ۱۹ درصدی بارندگی‌ها در کشور نسبت به سال آبی گذشته اعترافات قاتل سنگدل به قتل نگهبان گاراژ با ضربات سنگ دستگیری فالگیر شیطان‌صفت به جرم آزار و اذیت زن جوان دستگیری متهم به قتل مسلحانه مدیرعامل شرکت ساختمانی در سهروردی پنج کشته و سه مصدوم بر اثر حادثه رانندگی در لرستان+تصویر (۳۱ تیر ۱۴۰۳) قاپ‌زن‌های حرفه‌ای با شلیک پلیس تسلیم شدند دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی جنایت خونین مرد خشمگین بر سر گرفتن حضانت فرزند دستگیری گنده لات‌های نازی آباد محکومیت مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ به نظافت آمبولانس‌ها انهدام باند فروش سلاح‌های جنگی در تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش‌از ۸۵۰ قلاده سگ در شهرستان طرقبه‌شاندیز (۳۱ تیر ۱۴۰۳) شکارچی سابقه دار دختران جوان در دام پلیس دستگیری ۷ قاچاقچی در مرز تایباد خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

سارق سریالی تاکسی‌های اینترنتی در مشهد دستگیر شد

  • کد خبر: ۲۳۸۱۸۹
  • ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
سارق سریالی تاکسی‌های اینترنتی در مشهد دستگیر شد
مروری بر پرونده «حسین کیمیکال» که برای سومین بار دستگیر و روانه زندان شد. او متهم است که با استفاده از موادمخدر صنعتی جدید، راننده تاکسی‌ها را بیهوش و بی‌حال می‌کرده و خودروهایشان را می‌ربوده و پس از لخت‌کردن خودروها، آنها را در حوالی شهر رها می‌کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «حسین. غ» معروف به «حسین کیمیکال» که تاکنون سه‌بار با همین شگرد مرتکب جرم شده و دستگیر شده است، این‌بار پس از دستگیری با دستور قاطع مقام قضایی راهی زندان شد.

ماجرای این پرونده به مدت‌ها قبل بازمی‌گردد که فردی با بیهوش‌کردن راننده تاکسی‌های اینترنتی و... خودرو‌ها و اموال این افراد را می‌ربود. همان زمان با دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، افسران کلانتری معراج مشهد توانستند متهم را دستگیر کنند و تحویل مقام قضایی بدهند و این اتفاق دوبار تکرار شد.

سرقت‌های مرموز

از اوایل هفته گذشته گزارش‌هایی به پلیس ۱۱۰ اعلام می‌شد مبنی بر بیهوشی رانندگان از سوی مردی جوان که متهم بعد از بی‌حال شدن راننده خودرو، اموال آنها را سرقت می‌کرده است. این پرونده با دستور سردار نگهبان به‌طور ویژه به کلانتری معراج مشهد سپرده شد و سروان امیررضا فعال، رئیس کلانتری، گروهی از افسران را مأمور رسیدگی ویژه به پرونده کرد.

شباهت این سرقت‌ها با پرونده‌های سارقی سابقه‌دار به نام «حسین. غ» مأموران را متقاعد کرد که این فرد پشت پرده این سرقت‌هاست.
در یکی از پرونده‌ها با گزارش مال‌باخته‌ای که خودرویش در حوالی بولوار توس ربوده شده بود، مأموران کلانتری معراج زیر نظر ستوان مجید امیربیک راهی محل شدند. مال‌باخته مردی جوان بود و اعلام کرد که مردی جوان را که تلفنی درخواست تاکسی به یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی را داشته از داخل شهر سوار کرده و به سمت آدرسی در حوالی بولوار توس حرکت کرده‌اند.

مسافر از همان ابتدای سفر شروع به درددل با راننده می‌کند و در ادامه پاکتی سیگار از جیبش درمی‌آورد و یکی نیز به راننده تعارف می‌کند. راننده نیز دست او را رد نمی‌کند و سیگاری که به سمتش دراز شده و از جعبه سیگار بیرون بوده را برمی‌دارد و آن را با فندک مسافر روشن می‌کند. 

اما با کشیدن پک دوم متوجه نمی‌شود در اطرافش چه می‌گذرد و تمرکزش را از دست می‌دهد و وقتی به خودش می‌آید که در کنار یک جاده افتاده و هنوز توان هیچ کاری را نداشته است. او را یکی از نگهبان‌های انبار‌های جاده پرکن‌آباد پیدا می‌کند و به اورژانس و پلیس اطلاع می‌دهد. همچنین بررسی‌ها نشان داد که حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از حسابش برداشت شده است.
بررسی‌ها درباره این شکایت ادامه داشت تا اینکه پراید سرقتی در خیابان نجف مشهد شناسایی شد. بررسی‌ها نشان داد که متهم یا متهمان پس از سرقت خودرو لوازم آن را باز کرده و خودرو را کنار خیابان رها کرده‌اند.

هوشیاری شهروندان

تیم رسیدگی‌کننده پرونده تحقیقات خود را در این زمینه ادامه داد تا اینکه چند شب پیش گزارشی از یک سرقت نافرجام خودرو به پلیس ۱۱۰ در حوالی منطقه نوده در بولوار توس گزارش شد که بررسی‌های اولیه نشان داد که این سرقت نیز با بیهوشی راننده همراه بوده است. این اطلاعات نشان داد که این سرقت شبیه همان پرونده‌ای است که افسران کلانتری معراج پیگیری می‌کردند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده بلافاصله راهی محل شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که جوانی بیست ساله هدف حمله سارق قرار گرفته است. راننده جوان که به نسبت رانندگان دیگر پرونده‌ها وضعیت بهتری داشت به مأموران گفت: «من راننده سامانه ۱۸۸۰ هستم که درخواست یک سفر به من اعلام شد. مسافرم مردی جوان بود که کمی بعد از راه افتادن خودرو به من سیگار تعارف کرد. اما من که اهل دود نیستم، تعارفش را رد کردم. او اصرار کرد که برای تمدد اعصاب سیگار بکشم و چنین و چنان است. اما من اصلا نه اهلش بودم و نه تا به حال سیگار کشیده‌ام و باز هم مقاومت کردم. 

وقتی وارد بولوار توس شدیم و مسافر جوان نتوانست به من سیگار بدهد، خودش درون ماشین سیگاری آتش زد و دود غلیظی به سمت صورت من فوت کرد. وقتی این دود را استشمام کردم، ناگهان حالم بد شد و وسط کوچه روی ترمز زدم. مسافر تا این موقعیت را دید از خودرو پیاده شد تا من را از پشت فرمان پایین بیندازد و خودرو را بدزدد، من که دستش را خوانده بودم شروع کردم بوق زدن که همسایه‌ها دور ماشین را گرفتند. در اینجا بود که مسافر فرار کرد.»

مأموران که به یک قدمی متهم رسیده بودند، متوجه شدند که یکی از شهروندان هوشیار بعد از متواری شدن سارق، او را تعقیب کرده است. در همین اثنا این فرد دوان دوان خودش را به صحنه رساند و اعلام کرد که سارق با چند نفر دیگر در یکی از پارک‌های همان منطقه است. مأموران با دریافت این سرنخ ویژه بلافاصله راهی محل شدند و متوجه شدند که «حسین کیمیکال» متهمی که تحت تعقیبشان بوده است با دو زن و یک مرد دیگر در پارک حاضر هستند.

دستگیری همراه با همدست

با شروع عملیات دستگیری متهم و همدستانش، این فرد که جثه قوی داشت مقابل مأموران ایستادگی کرد و به افسران نیز حمله‌ور شد که در نهایت مأموران توانستند با شکستن مقاومتش او را دستگیر کنند. در این مرحله یکی دیگر از همدستانش نیز دستگیر شد.
مأموران در بازرسی از جیب‌های متهم یک بسته سیگار کشف کردند که درون چند نخ سیگار آن از یک ماده مخدر خطرناک پر شده بود. یکی از خصوصیات این ماده‌مخدر این است که فرد پس از فرو بردن دود، کنترل حرکات خود را از دست می‌دهد و هیچ چیزی احساس نمی‌کند.
این تعادل‌نداشتن و بی‌تحرکی هیچ درمانی ندارند و باید صبر کنند تا اثر این ماده مخدر از وجود فرد برود.

رودررو با یک مال‌باخته

با انتقال متهم به کلانتری در حالی تحقیقات از او آغاز شد که یک مال‌باخته دیگر که با همین شگرد مورد سرقت قرار گرفته بود، متهم را شناسایی کرد.
در ادامه با دستور سردار نگهبان، متهم با پرونده تشکیل‌شده راهی دادسرا شد و با توجه به اینکه این فرد برای سومین‌بار به علت بیهوش کردن رانندگان و سرقت دستگیر شده بود، با دستور قضایی بلافاصله راهی زندان شد.

۲ شگرد مرموز دیگر

یکی از نکاتی که دستگیری متهم از سوی افسران رسیدگی‌کننده پرونده در کلانتری معراج را به تأخیر انداخته بود، شگرد مکارانه این متهم این بود که هیچ‌گاه از تلفن شخصی خودش درخواست تلفنی تاکسی نمی‌داد. این فرد با سوءاستفاده از سایر افراد و فروشندگان شب‌بازار‌ها با این بهانه که گوشی تلفن همراه ندارد، تلفن همراه آنها را گرفته و درخواست تاکسی می‌داده است.

همچنین بررسی‌ها نشان داد که متهم پس از بی‌حالی و شبه بیهوشی مال‌باخته، کارت‌های بانکی آنها را نیز سرقت کرده و با استفاده از شماره شناسنامه یا چهار رقم آخر کدملی قربانی که به عنوان رمز انتخاب شده بود، پای عابربانک رفته و توانسته مبالغی را نیز با همین شگرد سرقت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->